Op Welke gronden wordt uw gegevens gebruikt
Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke 'juridische gronden' we hebben om uw gegevens te gebruiken. We hebben uw gegevens nodig vanwege de contractuele afspraken tussen u en Fallachi.nl, zoals uw product aankoop of u recht op garantie. Dit is het geval bij:

Bestellen
- Aanhef, voor- en achternaam
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer
- Betaalgegevens
- IP-adres
- E-mailadres

Bezorging
- Aanhef, voor- en achternaam
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer
- E-mailadres

Retour & reparatie
- Ordernummer
- Aanhef, voor- en achternaam
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Wachtwoord (van het product om te repareren)

Contact met onze klantenservice
Daarnaast kunnen we uw gegevens gebruiken bij 'gerechtvaardigd belang'. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan uw privacy. Dit geldt voor:
- Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
- Bezoek van de Fallachi.nl website
- Account
- Aanhef, voor- en achternaam
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer
- Geboortedatum
- E-mailadres
- Wachtwoord
- Nieuwsbrief & e-mail
- Acties
- Beveiliging

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heeft u ons zelf toestemming gegeven om uw gegevens te gebruiken, zoals wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief.

Wie heeft toegang tot uw gegevens
We geven uw gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft bezorgpartners, leveranciers, reparateurs, betaalpartners en de partij die onze reviews verzamelt. In bepaalde situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

De partijen die van ons toegang krijgen tot uw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om uw een dienst te leveren namens Fallachi.nl. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van uw gegevens. We verkopen uw gegevens nooit aan derden.

Waar worden uw gegevens opgeslagen
We slaan uw gegevens op in ons website databases bij ons hosting. Ze hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Uw gegevens worden bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie.

Hoelang bewaren we uw gegevens
We bewaren en gebruiken uw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle gegeven die we van u hebben.

We houden bepaalde termijnen aan, waarna we uw gegevens verwijderen:
- Opgenomen telefoongesprekken (n.v.t.).
- Camerabeelden van onze winkels bewaren we niet langer dan 4 weken. Tenzij we iets verdachts zien dat we verder moeten onderzoeken of de beelden langer bewaard moeten worden vanwege een andere wettelijke verplichting.
- Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar.
- Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren.
- Als u zich hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief, dan bewaren we die toestemming 7 jaar lang. Ook als u op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van uw verzoek.
- Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we 7 jaar.

Wat zijn uw rechten
Uiteraard bent u de baas over uw gegevens. Wilt u inzage krijgen in uw persoonsgegevens? Of wilt u uw gegevens wijzigen, verwijderen? U kunt dit zelf doen in u account bij Fallachi.nl of laat het ons voor u doen.

Uitschrijven voor de nieuwsbrief doet u ook via uw account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wilt u helemaal geen cookies meer? Ook dat kunt u zelf regelen.

We willen zeker weten dat u echt u bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van u vragen om uw identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

Waarvoor hebben we uw gegevens nodig

Bestellen

In een aantal gevallen hebben we uw gegevens nodig. Bijvoorbeeld als u bij ons een product koopt, zodat we uw aankoop kunnen verwerken in onze administratie. Of als we u een factuur willen sturen.

Bezorging
We bezorgen uw bestelling op het juiste adres. Daarvoor hebben we uw gegevens nodig. Die geven we door aan onze bezorgpartner.

Betalen
Wij gebruiken een beveiligde betaalomgeving. Wanneer u met iDeal of via overboeking betaalt, worden uw gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan uw bestelling te koppelen. Verder gebruiken we uw bankrekeningnummer alleen wanneer u geld van ons terugkrijgt.

Wanneer u met creditcard betaalt, dan krijgen we uw creditcardgegevens niet te zien. We zien alleen of uw betaling is gelukt.

Factuur
Op onze factuur staan de volgende gegevens: uw voor- en achternaam, adres en woonplaats, factuurnummer, klantnummer en ordernummer.

Retour & reparatie
Als uw product kapot is, wilt u natuurlijk dat het zo snel mogelijk wordt gemaakt. Of u bent van gedachten veranderd en wilt u het product binnen de bedenktermijn terugsturen. Dat kan natuurlijk ook.

Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
Om te controleren of u tevreden bent over u inkoop of ons diensten, sturen we u een e-mail om uw tevredenheid te meten. Wij vinden het fijn om te weten wat er beter kan, en voor andere klanten is het handig om te bepalen of zij hun product bij ons willen bestellen.

We mailen u voor een klanttevredenheidsonderzoek over de levering om te vragen hoe goed onze klantenservice u klacht heeft afgehandeld. We kunnen u ook per mail vragen om een review achter te laten over uw aankoop.

Wilt u deze e-mails liever niet ontvangen? Geen probleem. U kunt zich afmelden met de afmeld link in de e-mails. Of onze klantenservice helpt u graag verder.

Cookies
We willen onze website zo optimaal mogelijk laten werken en elke dag een beetje beter maken. Daarom meten we het gedrag van onze bezoekers aan de hand van cookies. Natuurlijk gaan we altijd netjes met uw gegevens om.

Contact met onze klantenservice
We helpen u met vragen over uw bestelling. U kunt met ons bellen, mailen, tweeten, whatsappen en facebooken. Om uw vraag of klacht te behandelen kunnen we vragen naar uw ordernummer, naam, e-mailadres, telefoonnummer en andere gegevens die de afhandeling makkelijker maken.

Bezoek van de website
Als u verder surft op de website van Fallachi.nl of op een product klikt, krijgt u van ons cookies. Met cookies volgen wij uw internetgedrag op onze website. Zo volgen we de zoektermen die uw gebruikt en zien we welke producten u aanklikt of bestelt. Meer weten over cookies of uw instellingen aanpassen? Bekijk onze cookie-pagina.

Account
U kunt bij ons een account maken. In uw account bewaren we gegevens van eerdere bestellingen, retouren, e-mailvoorkeuren en persoonlijke gegevens. Handig, dan hoeft u deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren.

Nieuwsbrief & e-mail
U kunt zich bij ons aanmelden voor persoonlijke aanbiedingen en de nieuwsbrief. We sturen u alleen persoonlijke aanbiedingen en nieuwsbrieven met uw toestemming. Ontvangt u liever geen nieuwsbrieven meer? U kunt zich uitschrijven via de link onderaan de e-mail, uw account of via onze klantenservice.

Beveiliging
Ons pand is voorzien van camera’s. Dat is van belang voor uw veiligheid en die van onze medewerkers en producten. Camerabeelden van onze winkel bewaren we niet langer dan 4 weken. Tenzij we iets verdachts zien dat we verder moeten onderzoeken of we de beelden langer moeten bewaren vanwege een andere wettelijke verplichting.

Bij ons kunt u gerust gebruik maken van de gratis wifi. Als u gebruik maakt van ons wifi-netwerk, worden gegevens verzameld van het apparaat waarmee u inlogt.

We vertrouwen u, maar soms moeten we klantgegevens gebruiken om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Dit is in het belang van ons en alle klanten. En als u zich echt héél verdacht maakt, moeten we uw gegevens doorgeven aan overheidsinstanties. U vindt dit niet leuk en wij ook niet.

Welke gegevens hebben we nodig en waarvoor
Aanhef, voor- en achternaam
– Voor factureren
– Voor verzenden van uw product
– Voor het maken van account

Adres en woonplaats
– Voor factureren
– Voor verzenden van uw product
– Voor het maken van account

Telefoonnummer
– Bellen over uw bestelling of onze voorraad
– Als er onduidelijkheden zijn
– Om te vragen of alles goed is gegaan
– Afspraak te maken voor reparatie
– Voor het maken van account

IP-adres
– Om al onze klanten een veilige winkelervaring te bieden.

E-mailadres
– Voor sturen e-mail over uw bestelling
– Voor Sturen van uw factuur
– Voor het sturen van Track & Trace nummer
– Voor het maken van account
– Voor het sturen van nieuwsbrief

Ordernummer
– Om terugvinden wat u bij ons hebt besteld, zodat we u zo snel mogelijk kunnen helpen.

Productinformatie
– Voor reparatie bijvoorbeeld (merk, model, type, serienummers en/of IMEI-nummers)

Wachtwoord
– Voor sommige reparaties is het wachtwoord nodig (Als reparatie klaar is, moet het wachtwoord opnieuw gewijzigd worden).
– Voor het maken van account

Geboortedatum
– Voor het maken van account

Vragen
Mocht u na het lezen van deze privacy policy nog vragen hebben over de bescherming van u privacy, neem dan contact met ons op. Dat kan telefonisch of per e-mail. Mocht wijziging van onze Privacy Policy nodig zijn, dan vindt u op deze pagina altijd de meest recente informatie.

Indien u vragen heeft, dan kunt u een e-mail sturen naar info@fallachi.nl of u kunt bellen naar 040-7855006. We helpen u graag verder!

Openingstijden klantenservice
Maandag t/m vrijdag van 10:00 - 17:00 uur
Zaterdag van 10:00 - 17:00 uur

E-mail: info@fallachi.nl
Telefoon: 040-7855006